niedziela, 23 czerwca 2013

Zanalizuję reklamę. cz.1

Krok pierwszy: znajdź reklamę.
Krok drugi, nie znalazłeś reklamy.
Krok trzeci, najpierw 1.
Krok czwarty: wchodzisz na Onet.pl, a tam krok 2. Więc szukasz dalej. Wpisujesz w Google reklama, a tam Wikipedia. Czy internet musi być taki nie komercyjny?! Został YouTube.com...
Dobra... spędziłem 20 minut na szukaniu reklam i nic. Ale wiem o co chodzi. Zagadka tkwi w AdBlock'u , (program do blokowania reklam) jest naprawdę dobry :D. Dobra wyłącze go.
Wrrrrr,, muszę wyjść z psem po sałatę.... zw.
...

...

...
O.K. już jestem. To wracając, dajcie mi reklamę!!! Idę na polowanie. Łowca wrócił i znalazł ''Pakiet Office dla firm"
http://youtu.be/vCcuqmD0UX0
To zacznijmy od końca, czyli od języka. W tym spocie reklamowym mamy do czynienia z narracją pierwszoosobową. Bohater, Ewa, zwraca się do nas bezpośrednio. Najpierw wymienia swoje zalety, które uzyskamy dzięki temu produktowi. Właściwie mówi w trybie teraźniejszym, tak jakbyśmy tą mieli ten pakiet. ''Teraz, dzięki nowoczesnym rozwiązaniom". Takie zdanie ma wskazywać, że produkt o którym opowiada jest nowoczesny. "Twoi pracownicy są przygotowani na każdą sytuację". Tym zdaniem wskazuje na korzyści płynące z wyposażenia Twoich (dość osobisty zwrot) pracowników w tą aplikację. Inaczej mówiąc twoje ''narzędzia" staną się bardziej mobilne, skuteczne inaczej po prostu lepsze. Na koniec, zdaniem: ''Ewa zawsze skuteczna, zawsze w kontakcie"  buduje swój autorytet .  Taka forma ma nam na celu przedstawienie produktu, z ominięciem przekonania nas. Reklama daje nam do zrozumienie, że Ty musisz mieć ten produkt, a właściwie to już go masz. Jest to oczywiste więc nie muszą nas do niego przekonywać.  Zauważcie, że w reklamie niema słowa ''kup''. Masz go sobie wziąć.
Jutro dalsza część. Czyli kolorystyka, bohater, muzyka.
Prus


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz